FÖRSTA RIDTUREN MED DEN NYA HESTEN

Kom nyss hem från en liten ridtur i skogen med Fakiren och ägaren till den nya fjordingen. Gick super bra. Fakiren var lite nervig och otålig som vanligt men den nya hästen, Teo, var hur coll och lugn som helst. Tänk att det bara är en 6åring. Fjording, men i alla fall! Han verkar super trevlig och de nya människorna i stallet med. Jag tror faktiskt att den här vintern kan bli ganska bra ändå! På vägen hem så gick vi förbi hans tjejer, Lisen och Nattis, i deras nya hage och Fakiren ville stanna där. Han ville INTE gå hem.

Provade det nya bettet som jag köpte i går. Jag tyckte att det varkade jätte klumpigt och tungt men Fakiren verkade älska det. Har var så avslppnad och lång och krullade inte alls en massa med halsen som han brukar göra med bett (annars brukar vi köra bettlöst).  Jag tror jag ska prova det några gånger till innan jag bestämmer mig om jag ska ha kvar det eller inte.

Snart ska jag dra i väg på kalas hos Louise! Hare gött!





Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Vad gulligt att du frågar! Det uppskattas, även om jag såklart inte har patent på den kategorin. ;) Självklart kan du kopiera den! :)

2011-08-20 @ 19:57:03
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anna

sv; Vill helst inte tänka tanken att det faktiskt är skola på tisdag men om jag nu måste så tar jag med mej hacket då ! xD

2011-08-21 @ 14:10:26
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0