HANNA

Godkväll! Idag följde jag och Sandra med Maria och Rebecka och kollade på en häst som dom funderade på att köpa. Ett Welsh Cob sto som heter Hanna. Sjukt söt tjej som lyssna otroligt bra på sitthjälperna men var en riktigt stjärnkikare. Har väldigt delade åsikter om henne, i början när jag provade henne kunde jag bara le, hon kändes så trevlig. Men hon var väldigt trippig i steget, och som sagt sprang hon med huvudet i luften. Om jag letade häst till mig själv hade jag nog övervägt denna häst då jag skulle vilja ha en polle att träna western med och det tror jag hon skulle kunna passa till .. Men för det första är det inte jag som ska skaffa egen häst (tyvärr) för det andra var hon 15 (eller 16?) år gammal och kostade 35.000 kr, lite väl dyrt för den hästen tycker jag.

Jag, ja ni läste rätt, jag, fick prova hoppa henne. Jag som fortfarande är hopprädd hihi, på en piggelin dessutom, i en dressyrsadel, jag som är lagom dålig på att hoppa i vanliga fall tar gärna all hjälp jag kan få för att ta mig över levande, med andra ord inte i en dressyrsadel. Men jag gjorde mitt bästa iaf, hon var inte  alls trevlig i anridningen, hon blev riktigt trippig men över kom vi. Första gången gick ganska bra, tänkte avsluta där men dom tyckte jag skulle prova igen från andra hållet så det gjorde jag. Lite nervös sådär. Först vägrade vi, var delvis mitt fel, eller ja, det är väl alltid ryttarens fel men iaf. Andra gången kom vi över men jag vet inte riktigt vad som hände, jag flög iaf, mot backen. Min rygg gör sjukt ont och nacken mår inge vidare den heller. Suck, aja hoppas det går över snart!

Men som sagt, väldigt delade åsikter om henne, här kommer iaf några bilder!

Som sagt, stjärnkikare .. Rebecka som rider, tyckte hon var riktigt duktig, hon provade till och med att galoppera! Fail som jag är glömde jag ta kort då ..

Maria som rider!

Ingen vidare bild, ser inte trevligt ut någonstans, men så såg det ut den mesta av tiden, tyvärr. Men hon hade sina trevliga stunder, och då var hon såå mysig.





Thats it for now! Hoppas på att kunna ta mig till stallet imorn, en kör tur med Lisen eller något. Min moppe är förövrigt död .. R.I.P mopedus <3 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt söt häst !

2011-09-15 @ 14:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0