NÅGRA TANKAR INFÖR HÖSTEN

Jag, och säkert många andra, känner att hösten är på gång. Jag älskar den tidiga hösten. Jag älskar färgerna, luften, växterna och djuren. Jag älskar tiden då när det känns som att allt samspelar på ett väldigt vackert sätt. En abstrakt känsla men jag gillar den. 

Men i år känns det inte som att jag kommer kunna njuta av det så mycket som annars. Skolan tar alldeles för mycket tid. Det känns som att jag har för många bollar i luften just nu. Skolan, jobbet, hästarna, familjen, körkortet ex. Jag hinner inte göra det jag vill göra utan tvingas att slita för att hinna. Jag orkar men jag hinner inte. Jag gillar att ta ansvar men just nu är det lite mycket. Jag glömmer lätt bort saker, jag är stressad alltför ofta och jag har sån nedrans press på själv. Men det är bara något jag kan ändra på.

Jag hoppas att hösten blir full av nya härliga minnen och härliga stunder med härliga människor. Det är nog det jag kommer att minnas.

Nä, nu måste jag forsätta på den där labbrapporten. Tur att man har sovmorgon i morgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0