STAKARS FAKIREN...

Nu är det bestämt att den nya fjordingen Teo ska säljas. Han passar helt enkelt in sin nya ägare, Maria, och hon trivs inte med honom. Det känns verkligen tråkigt men skönt på samma gång. Teo är en erfarenhet jag tar med mig i livet och Maria har sagt att hon gärna vill ha kvar stallplatsen bara hon hittar en ny häst. det känns bra! De nya människorna i stallet är verkligen jätte trevliga och snälla och bättre än dom är svåra att hitta. Det är en trygghet! Jag hoppas verkligen att de får tag på en häst som passar de perfekt, de förtjänar det.

Men Fakiren då? Även fast han tydligt visat att han inte är så fäst vid Teo kommer hans hjärta kommer krossas igen. Allt för många gånger har han fått byta kompisar och tvingats bli sams med nya hästar. Under min fem år jag ridit han har det stått flera hästar som kommit och gått. Ferrari, Zigge, Bus, Crazze, Herkules, Lisen, Nattis och nu Teo. Det är åtta hästar på fem år. Ingen stannar speciellt länge och Fakiren blir alltid lika förkrossad av att bli av med sina vänner. Jag hoppas verkligen att han kommer få den perfekta kompisen han förtjänar. För så länge ingen rör hans mat är han en snel hest.

Jag önskar att det fanns något jag kunde göra för att muntra upp honom, men jag kommer aldrig att kunna ersätta hans hästvänner. Jag är inte tillräcklig. Jag hoppas att allt blir bra.



Söker ny vän?

Kommentarer
Postat av: KOM I HÅG!

http://www.lightworksbeta.com/

2011-09-05 @ 15:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0